Anul 2024 a venit cu lovituri grele pentru industria jocurilor de noroc. A venit cu modificări legislative, interdicții severe și un impact puternic asupra percepției publice. În plus, în urma modificărilor aduse în anul precedent, cazinourile online au fost nevoite să-și regândească strategia de promovare.
Noua lege privind publicitatea pentru jocurile de noroc a impus restricții severe asupra vizibilității reclamelor în spațiile publice, limitând inclusiv orele de difuzare la TV, condițiile de afișaj în spațiile externe, precum și colaborările cu influenceri sau celebrități. Noua lege a păcănelelor a redus considerabil participarea la jocurile de noroc a românilor din localitățile mici. Iar în 2025, pare că vor continua să fie aduse modificări ulterioare, așa că nu este loc pentru confuzie. Citește articolul pentru a stabili clar ce mai este legal și ce nu privind promovarea cazinourilor în 2025 în România.
Cu Ce Interdicții A Venit Anul 2025 Pentru Lumea Jocurilor De Noroc
Urmând trendul european pe care îl vedem și în alte țări, cum ar fi Germania, România a început să se orienteze tot mai mult spre siguranța jucătorilor pe măsură ce industria jocurilor de noroc a continuat să crească. Intrarea în vigoare a unor noi limite în 2024 a fost, deci, absolut naturală, la fel cum acestea există și în statul nemțesc și alte state europene. Dacă vrei să descoperi joci cele mai populare aparate online Germania, o poți face gratuit și fără înregistrare pe Site-ul SlotsUp, unde le găsești în modul demonstrativ.
Așadar, ca o consecință normală a faptului că sectorul de iGaming este în plină expansiune în România, autoritățile au înăsprit reglementările în anul 2024 pentru un mai bun control al industriei și o mai strictă supraveghere. Iată, deci, cu ce interdicții a venit legea intrată în vigoare la finalul anului trecut, pentru a pune pe primul loc siguranța jucătorilor și promovarea responsabilă a jocurilor de noroc.
Au fost interzise reclamele exterioare, inclusiv panouri stradale și afișajul pe mijloacele de transport. Reclamele TV și reclamele la radio pentru jocurile de noroc pot fi difuzate doar în intervalul orar 23:00 – 6:00, și sunt interzise în afara acestui interval.
Sunt interzise colaborările cu vedete TV, influenceri sau personalități publice dacă acestea promovează în mod activ participarea la jocuri de noroc. Și totodată, sunt pe deplin interzise mesajele promoționale cu caracter înșelător, care garantează anumite câștiguri sau premii.
De asemenea, cazinourile au acum obligația legală ca în orice material publicitar să includă clar și vizibil un mesaj privind jocul responsabil și riscurile asociate.
Cum Se Promovează Cazinourile În 2025?
În lipsa publicității clasice, tradiționale, pe TV și pe panouri stradale, atât operatorii cazinourilor online cât și celor fizice au migrat către canale digitale controlate și metode indirecte de promovare. Dintre acestea se remarcă:
- Promovare SEO și prin marketing de conținut: prin publicarea unui volum crescut de articole informative, ghiduri și recenzii despre jocuri de noroc, optimizate pentru motoarele de căutare astfel încât să fie găsite cu ușurință de jucători.
- Afiliere: cu toate că au fost interzise colaborările cu influenceri și persoane publice, operatorii au găsit o altă modalitate; respectiv, aceștia desfășoară colaborări cu site-uri independente care pot promova cazinouri prin conținut informativ, publicarea de topuri și comparații utile, totul într-un cadru legal și responsabil.
- Newslettere și campanii directe: se revine la conceptul de email marketing, prin care cazinourile se promovează prin email sau prin SMS în fața utilizatorilor deja înregistrați.
- Platforme de streaming și jocuri: există și cazinouri online care investesc în campanii subtile pe platforme precum Twitch, YouTube sau Discord, fără a încuraja jocul în mod explicit.
- Evenimente private și experiențe VIP: se bazează pe fidelizarea high-rollerilor prin evenimente exclusiviste și comunicare 1:1.
- Social media: în lipsa expunerii tradiționale, foarte mulți dintre operatorii de jocuri online își focusează acum eforturile pe propriile conturi de pe rețelele sociale, întărindu-și astfel prezența pe platforme precum Facebook, Instagram și TikTok.
Promovarea Jocului Responsabil, O Nouă Normă
Un alt trend semnificativ apărut ca urmare a noilor reglementări din 2024 îl reprezintă eforturile tot mai intense ale cazinourilor pe crearea de mesaje de prevenție, programe de autoexcludere și instrumente de limitare a bugetului. Acestea vin, desigur, și ca efect al cerinței legale de promovare a unui mediu de joc responsabil, sigur pentru jucători.
Astfel, în 2025, comunicarea din partea cazinourilor nu mai este una de forma ”Joacă acum și câștigă”, ci vine cu încurajarea către stabilirea limitelor și parierea responsabilă, prin structuri de tipul ”Joacă responsabil și setează-ți limite”.
Reclama Nu Mai Este Ca Înainte, Dar Nici Jucătorii
Odată cu restricțiile din 2024, s-a schimbat nu doar strategia de promovare a cazinourilor legale care doresc să-și păstreze licența ONJN, ci și publicul țintă. În urma campaniilor de informare și conștientizare, jucătorii sunt acum mai informați. Astfel, cazinourile vizează utilizatori care știu ce vor și caută experiențe personalizate, nu doar bonusuri atrăgătoare.
În acest context, strategiile de branding, promovarea subtilă, valoarea oferită, împreună cu încrederea și reputația fiecărui operator pot deveni mult mai importante decât publicitatea directă în sine.
Concluzie
Anul 2024 a limitat și a restricționat semnificativ libertatea operatorilor de cazino în ceea ce privește promovarea propriilor servicii. Le este interzisă publicitatea stradală, iar publicitatea pe canale media (televiziune și radio) este restricționată într-un interval orar restrâns.
Astfel, în 2025, promovarea jocurilor de noroc nu mai înseamnă afișaj agresiv sau reclame care promit marea și sarea. Ci înseamnă strategii bine gândite, aliniate la noile reglementări și la un public din ce în ce mai conștient. Cazinourile care reușesc să se adapteze, să comunice clar și transparent și să promoveze în același timp jocul controlat și responsabil, sunt cele care reușesc să-și păstreze licența, să rămână relevante și să păstreze loialitatea jucătorilor pe termen lung.